Muhtasar ve Prim Hizmet Beyannamesi Gönderilmesi için “Elektronik Beyanname Aracılık ve Sorumluluk” veya “Elektronik Beyanname Aracılık” Sözleşmelerinin yenilenmesi (güncellenmesi)
GİB Duyurusu
GİB internet sayfasında 17/01/2020 Tarihinde yapmış olduğu duyurusunda özetle;
Meslek mensuplarının müşterilerinin beyanname ve bildirimlerinin gönderilmesi için VUK 340 seri no’lu Gn.Tb. ekindeki “Elektronik Beyanname Aracılık ve Sorumluluk” veya “Elektronik Beyanname Aracılık” sözleşmelerinin yenilenmesi(Güncellenmesi) gerektiği ifade edilmiştir.
Bilindiği üzere 01/OCAK/2020 Tarihinden itibaren yürürlüğe giren ve 01/02/2020 Tarihinden başlamak üzere “Muhtasar ve Prim Hizmet Beyannamesi” GİB e-beyan sisteminden verilecektir.
Meslek mensuplarının Vergi uygulamaları sorumluluğuna ilave olarak 18.02.2017 tarih ve 29983 sayılı Resmi Gazete’de yayımlanan 1 Sıra No.lu Muhtasar ve Prim Hizmet Beyannamesi Genel Tebliği ile yeniden düzenlenerek, serbest muhasebeci veya serbest muhasebeci mali müşavirlere 5510 sayılı Sosyal Sigortalar ve Genel Sağlık Sigortası Kanununun 4. maddesinin birinci fıkrasının (a) bendi kapsamında çalışan sigortalıların prime esas kazanç ve hizmet bilgilerine ilişkin yeni sorumluluklar getirilmiştir. Bu sorumluluğun hukuki belgesi “Elektronik Beyanname Aracılık ve Sorumluluk” veya “Elektronik Beyanname Aracılık” sözleşmelerinin güncellenmesi gerekmektedir.
Daha önce yapılan “Elektronik Beyanname Aracılık ve Sorumluluk” veya “Elektronik Beyanname Aracılık” sözleşmelerinde 5510 Sayılı kanuna göre sorumluluk ifadesi YOK İSE; Mevcut sözleşmenin GÜNCELLENMESİ gerekmektedir.
GÜNCELLEME YAPMAK İÇİN;
- GİB İnternet Vergi Dairesi sayfasından şifre ile kullanıcı giriş yapılacaktır.
- Beyanname İşlemleri,
- E-Beyanname Yetki Bilgileri,
- İptal / Fesih Edilen E-Beyanname Sözleşmesi Bilgi Girişi
- Müşterinin satırındaki “görüntüle” butonuna basılacak,
- GÜNCELLEME butonuna basılacak,
- Sözleşme sayfasının sonundaki “güncelleme butonuna basılarak işlem tamamlanacaktır.
Yukarıdaki güncelleme işlemi Şubat ayında verilecek “Muhtasar ve Prim Hizmet Beyannamesi” verilemeden önce yapılması gerekmektedir.
Beyanname Gönderme şifresi olan ŞİRKETLER BU İŞLEMLERİ YAPMAYACAKTIR.
GİB DUYURUSU
17.01.2020
340 Sıra No.lu Vergi Usul Kanunu Genel Tebliği ekinde yer alan sözleşmeler, 18.02.2017 tarih ve 29983 sayılı Resmi Gazete’de yayımlanan 1 Sıra No.lu Muhtasar ve Prim Hizmet Beyannamesi Genel Tebliği ile yeniden düzenlenerek, serbest muhasebeci veya serbest muhasebeci mali müşavirlere 5510 sayılı Sosyal Sigortalar ve Genel Sağlık Sigortası Kanununun 4. maddesinin birinci fıkrasının (a) bendi kapsamında çalışan sigortalıların prime esas kazanç ve hizmet bilgilerine ilişkin yeni sorumluluklar getirilmiştir. Bu nedenle, serbest muhasebeci veya serbest muhasebeci mali müşavirler, mükellefleri ile düzenlemiş oldukları mevcut “Elektronik Beyanname Aracılık ve Sorumluluk” veya “Elektronik Beyanname Aracılık” sözleşmelerinde 5510 sayılı Kanun ile ilgili sorumluluklara ilişkin ifadeler yer almıyorsa ve mükelleflerinin çalıştırdığı sigortalıların sigorta primleri ve kazançları toplamı, meslek adları ve kodları ile prim ödeme gün sayılarına ilişkin bilgilerini içeren bir Muhtasar ve Prim Hizmet Beyannamesi beyan edeceklerse, 340 Sıra No.lu Vergi Usul Kanunu Genel Tebliği ekinde yer alan 5510 sayılı Kanuna ilişkin bilgileri ihtiva eden “Elektronik Beyanname Aracılık ve Sorumluluk Sözleşmesi” veya “Elektronik Beyanname Aracılık Sözleşmesi”ni düzenleyerek İnternet Vergi Dairesi sistemine bilgi girişi yapmaları gerekmektedir.
Mükellefleri adına 5510 sayılı Kanuna göre sigortalıların sigorta primleri ve kazançları toplamı, meslek adları ve kodları ile prim ödeme gün sayılarına ilişkin beyan yapmayacak olan serbest muhasebeci veya serbest muhasebeci mali müşavirlerin “Elektronik Beyanname Aracılık ve Sorumluluk Sözleşmesi” veya “Elektronik Beyanname Aracılık Sözleşmesi” bilgilerini yenilemelerinde zorunluluk bulunmamaktadır.
GELİR İDARESİ BAŞKANLIĞI